آگاهي از بروزرساني وبلاگ

براي دريافت آخرين مطالب ، ايميل خود را وارد كنيد (فراموش نكنيد كه بر روي لينك فعالسازي كه براي شما ايميل ميشود كليك كنيد!):

Powered by FeedBurner

۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

شرايط بخشش اضافه سنوات سربازان ناشي از غيبت اوليه

اين شرايط شامل 17 بند است كه تعدادي از آنها در يگانهاي مربوطه و تعدادي از آنها از طريق نيروي انتظامي قابل بررسي است كه در زير بصورت تصويري مي توانيد آنها را مشاهده كنيد:

براي مشاهده تصاوير در اندازه واقعي ، روي آنها كليك كنيد.

الف) شرايطي كه توسط يگانهاي مربوطه بررسي مي شوند:



ب) شرايطي كه توسط نيروي انتظامي بررسي مي شوند:






آيا سفر به گذشته امكان پذير است؟


دانشمندان براي سالها توانسته بودند حالت كوانتومي را از جايي به جاي ديگر تله پورت (انتقال ماده يا انرژي با سرعتي بالاتر از سرعت نور) كنند.
اكنون گروهي از محققان
دانشگاه MIT اعلام كرده اند كه با استفاده از چنين اصولي و با كمك گرفتن از ديگر تاثيرات قدرتمند كوانتومي كه كه به Post selection شهرت دارند امكان بازگشت به گذشته وجود خواهد داشت . Post selection بخش حياتي از دانش در حال تكامل محاسبات رايانه اي كوانتومي به شمار ميرود. در محاسبات سنتي در صورتيكه يك كاربر نياز داشت بداند كداميك از متغيرها در يك معادله منجر به پاسخ درست خواهد شد رايانه بايد تمامي تركيبها را مورد آزمايش قرار ميداد تا تركيب درست را كشف كند. در رايانه هاي كوانتومي طبق رفتارهاي عجيب و موازي ذرات زيراتمي ، به نظر مي آيد امكان ساده سازي اين روند به واسطه اجرا كردن همزمان تمامي متغيرهاي ممكن و انتخاب تركيبي كه به پاسخ درست منجر ميشود وجود دارد. اين تيم تحقيقاتي اعلام كردند كه با تركيب تله پورت كردن و Post selection  ميتوان فرآيند تله پورت كردن را بصورت وارونه عملي كرد . به اين شكل كه Post selection  به كاربر امكان ميدهد حالت كوانتومي قابل انتقال را تعيين كرده و قبل از آغاز تله پورت كردن ، حالتهاي كوانتومي درست را مشخص كند . برخلاف ديگر نظريه هاي تله پورت كردن ، اين نظريه از مواجهه با پارادوكس پدربزرگ يا پارادوكس سفر به گذشته جلوگيري ميكند (درصورتيكه بتوانيد به گذشته سفر كنيد و بصورت تصادفي پدربزرگ خود را بكشيد ، تضاد يا پارادوكسي را به وجود آورده ايد زيرا در آينده هرگز متولد نخواهيد شد پس نميتوانيد به گذشته بازگشته و روي آن تاثير بگذاريد.)
اين نظريه نيز در حالتهاي ذره اي مشكل آفرين است زيرا ذرات نيز ميتوانند به گونه اي گذشته خود را نابود كرده يا آنرا تغيير دهند . با اين حال به دليل طبيعت احتمالي
دستگاه هاي كوانتومي به نظر ميرسد روشهاي اين گروه از بروز چنين پارادوكسي جلوگيري ميكند . هر آنچه بواسطه سفر در زمان بوجود مي آيد بايد از احتمال محدود رخ دادن برخوردار باشد . نظريه اين گروه بسيار بحث انگيز است . برخي از فيزيكدانان از آن به عنوان نظريه اي غيرعملي و امكان ناپذير ياد كرده اند اما اين گروه معتقد است اين نظريه ميتواند درك انسان را از فيزيك بهبود بخشد و اميدوارند نظريه شان بتواند در ارائه فرمولي از نظريه كوانتوم گرانشي مفيد ئاقع شود.

۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

اتومبيل هاي اسپرت آينده - بخش سوم و آخر chevrolet corvette c7


آينده اتومبيلهاي اسپرت جنرال موتورز در شورولت كوروت خلاصه ميشود كه تبديل به اتومبيلي سبكتر ، جذاب تر و جمع و جور تر خواهد شد كه از پيشرانه قدرتمند ولي كوچكتري در آن استفاده ميشود.
چنانچه جنرال موتورز اعلام ورشكستگس نميكرد نسل آينده كوروت يعني C7 بصورت يك اتومبيل موتور وسط عرضه ميشد اما آن نقشه فعلا بايگاني گرديده و شايد در مدل C8 يا نسل بعدي مورد استفاده قرار گيرد . در حال حاضر كوروت C7 داراي طرح موتور جلو بوده ولي وزن قابل ملاحظه اي از آن كاهش پيدا كرده چون طراحي آن به گونه اي است كه از هر واحد بنزين انرژي بيشتري دريافت ميكند . اين بدان معنا نيست كه در آن از ميل سوپاپ هاي نصب شده در بالا استفاده شده بلكه به احتمال زياد از تكنولوژي تزريق مستقيم سوخت در آن استفاده خواهد شد . استفاده از اين تكنولوژي به همراه افزايش نسبت تراكم موتور دلايل خوبي را براي افزايش نيروي توليدي موتور هستند . به احتمال زياد در كوروت C7 از يك موتور 8 سيلندر V شكل به حجم 5.5 ليتر استفاده خواهد شد . در ساخت اين كوروت از مجموعه اي از مواد كامپوزيتي ، آلومينيوم و منيزيم استفاده شده كه كاهش وزن تا حدود 1363 كيلوگرم را به دنبال داشته كه در عملكرد آن نيز بسيار تاثيرگذار است.

۱۳۸۹ دی ۶, دوشنبه

اتومبيل هاي اسپرت آينده - بخش دوم AUDI R4 e-TRON 2014




دومين اتومبيل ايده اي e-TRON از آئودي همان كوپه دونفره مدل R4 است . اين مدل كه براساس يك پلتفورم اسپورت موتور وسط شكل گرفته ، موارد اشتراك بسياري با پورشه و فولوكس واگن خواهد داشت كه در مقايسه با آئودي TT طول و ارتفاع آن اندكي كمتر است.
جالب توجه اينجاست كه اين آئودي بصورت ديفرانسيل عقب عرضه خواهد شد و برخلاف مدل A8 است كه نيرو به هر چهار چرخ آن منتقل ميشود . در مورد پيشرانه آن طرحهاي متعددي مطرح استكه از جمله آنها پيشرانه هاي بنزينيو حتي برقي را نيز ميتوان نام برد . عليرغم هياهوي زيادي كه در مورد توليد e-TRONبرقي مطرح است ، پيش بيني ميشود كه ابتدا موتور بنزيني آن عرضه شود . موتور درونسوزي كه به احتمال زياد براي آن عرضه خواهد شد بصورت 6 سيلندر با حجم 2 ليتر مجهز به سيستم توربوشارژر خواهد بود كه توان توليدي آن بين 265 تا 300 اسب بخار است ولي در عين حال يكي از منابع كمپاني اعلام كرده كه موتور 6 سيلندر V شكل مجهز به توربوشارژر با توان توليدي بين 300 تا 330 اسب بخار نيز محتمل است ، ضمن اينكه موتور 5 سيلندر مورد استفاده از آئودي TTRS كه مجهز به توربو شارژر و توان توليدي 335 اسب بخار است نيز دور از انتظار نيست.

۱۳۸۹ دی ۴, شنبه

اتومبيل هاي اسپرت آينده - بخش اول BMW VISION 2015


هنگاميكه كمپاني بي ام و اتومبيل ايده اي Vision Efficient Dynamic را با ظاهري بسيار متفاوت ارائه كرد براي بسياري اين سوال مطرح شد كه آيا اين يك اتومبيل نمايشي و غير واقعي است و صرفا يك وعده توخالي يا اينكه معرف آينده اتومبيل ها خواهد بود؟ كه البته طبق ادعاي يكي از مقامات بي ام و مورد دوم صحيح است.
البته اتومبيلي را كه در تصوير مشاهده ميكنيد و در سال 2015 وارد بازار خواهد شد شباهت زيادي با
اتومبيل نمايشي سال 2009 دارد و دليل آن اين است كه اتومبيل ايده اي تماما براساس تكنولوژي هايي شكل گرفته بود كه يا كمپاني بي ام و آنرا به تكامل رسانده و يا درصدد انجام آن است . به طور مثال موتور الكتريكي ويژن كه در عقب آن استفاده ميشود از بي ام و سري 7 اكتيو هيبريد گرفته شده ، ضمنا استفاده از موتور برقي در جلو نيز كاملا امكانپذير بوده و پيشرانه درونسوز توربو ديزلي 3 سيلندر به حجم 1.5 ليتر نيز ظاهرا مراحل تكميلي را سپري ميكند.
از ديگر
تكنولوژي هايي كه فعلا تا مرحله عملي شدن آن راه نسبتا درازي باقي مانده عبارتند از باتري هاي از نوع ليتيوم – پليمر و سيستم بازيافت انرژي گرمايي كه حداقل پنج سال آينده به نتيجه خواهند رسيد.
گفته ميشود كمپاني ميشلن با تلاش زياد در حال تكميل پروژه توليد تايرهاي با مقاومت چرخشي پايين بوده كه ضمنا از
هندلينگ خوبي نيز برخوردارند . آنچه كه مسلم است بي ام و ويژن را بايد يك ابراتومبيل گرانقيمت به حساب آورد كه توليد حتي در تعداد پايين آن نيز كاملا توجيه پذير است . البته نبايد انتظار كارايي همانند لامبورگيني را از آن داشت چون هدف كسب قابليت ديناميكي نزديك به بي ام و M3 بوده با اين تفاوت كه مصرف بنزين آن بسيار كم و داراي كمترين آلايندگي است.

۱۳۸۹ دی ۲, پنجشنبه

همه چيز در مورد گياه آلوورا Aloevera



آلوورا يا صبر زرد ، خاصيت دارويي زيادي دارد و از ماده ژلاتيني كه درون برگ گياه است براي مصارف بهداشتي – آرايشي نيز استفاده ميشود . اين گياه به دليل خواص دارويي فوق العاده اي كه دارد ، در گروه گياهان سحرآميز دسته بندي ميشود.

خواص عرقيات گياهي مختلف بصورت مختصر و مفيد


از آنجا كه طب گياهي در همه كشورها مورد توجه خاص قرار گرفته و در كشور ما هم از ديرباز مركز تهيه داروهاي گياهي بوده است ، لذا در اينجا سعي كرده ام جهت اطلاع شما عزيزان ، خلاصه اي از خواص عرقيات را كه از منابع معتبر جمع آوري كرده ام براي شما بيان كنم . به اميد آنكه مورد استفاده شما قرار گيرد.


چرا بومرنگ به سمت پرتاب كننده اش باز ميگردد؟


گرچه بومرنگ چيزي بيشتر از يك چماق سر كج نيست ولي سالها علم را دچار معما كرده بود . كسي نميدانست چرا و چگونه وقتيكه اين وسيله پرتاب ميشود اينگونه در هوا چرخ ميخورد.

۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

مصاحبه با خدا


در رويا ديدم كه با خا حرف ميزنم ...
او از من پرسيد: آيا مايلي از من چيزي بپرسي؟
گفتم: اگر وقت داشته باشيد.
خداوند لبخندي زد و گفت: زمان براي من تا بينهايت ادامه داد! سوالت را بپرس.

۱۳۸۹ آذر ۲۹, دوشنبه

بالاخره يكسال از سربازيم گذشت! و يه عكس از خودم!

بالاخره يكسال خدمت شدم! مبارك باشه! چه حالي ميده وقتي تموم بشه! پارسال اول دي بود رفتم 01 تهران!
اين هم از آخرين عكس من!

من نميدونم چرا هرچي سايت آپلود عكس عالي تو اينترنته فيلتر شده؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

روي يه سايت ايراني آپلود كردم تا از بين نره!


۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

چرا شوفاژها را زير پنجره قرار ميدهند؟


محل قرار گرفتن شوفاژ بايد طوري انتخاب شود كه رادياتور علاوه بر گرم كردن اتاق ، هواي مطبوعي در هر نقطه از اتاق ايجاد كند . چون معمولا سردترين نقطه در هر اتاق معمولا نزديك پنجره است و از درزهاي آن امكان نفوذ هوا به داخل اتاق وجود دارد جايگاه و اندازه رادياتورها با توجه به موقعيت پنجره مشخص ميشود ؛ به همين دليل بهترين توزيع دما در اتاق و بهترين كسري تابش وقتي اتفاق مي افتد كه رادياتور زير پنجره نصب شود . اگر رادياتور كه حدود 60 درصد گرما را بصورت همرفت منتقل ميكند جلوي ديوار بيروني زير پنجره نصب شود ، نيروي شناوري هواي گرم آن بقدري زياد خواهد بود كه از نفوذ هواي سرد شده روي وجه داخلي پنجره و هواي سرد وارد شده از درزهاي پنجره به درون اتاق جلوگيري ميكند . بهتر است طول رادياتور معادل پهناي پنجره انتخاب شود . با اينك كار جريان عمودي هوا متعادل شده و گرماي تابشي رادياتور افزايش مي يابد.

۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

امكان نمايش وبلاگ هاي بلاگر بر روي موبايل

براي فعالسازي اين قابليت ، در بخش تنظيمات وبلاگ خود ، در قسمت ايميل و موبايل اين قابليت را فعال كنيد سپس آدرس وبلاگ خود را بصورت زير تغيير دهيد:

www.sitename.blogspot.com/?m=1

از آدرس فوق تنها براي نمايش وبلاگ خود در موبايل استفاده كنيد مانند:

http://4ubetterlife.blogspot.com/?m=1

داستان مرد ماهيگير

دو مرد در كنار درياچه اي مشغول ماهيگيري بودند . يكي از آنها ماهيگير باتجربه و ماهري بود اما ديگري از ماهيگيري چيزي نميدانست.

۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

درخت كريسمس و تاريخچه آن


سنت درخت كزيسمس ، به آلمان قرن شانزدهم ميلادي و زمانيكه مسيحيان درختان تزيين شده را به خانه هاي خود آوردند بر ميگردد. همچنين در آن زمان عده اي هرم هايي از چوب مي ساختند و آنرا با شاخه هاي درختان هميشه سبز و شمع تزيين مي كردند.
به تدريج رسم استفاده از درخت كريسمس در بخش هاي ديگر اروپا نيز طرفداراني پيدا كرد.در سال 1841 ، انگلستان ، پرنس آلبرت ،شوهر ملكه ويكتوريا با آوردن با آوردن درخت كريسمس به باغ ويندسور و تزيين آن با شمع  شيريني ميوه و انواع آبنبات ، استفاده از درخت را به چيزي مد روز تبديل كرد.
واضح است كه خانواده هاي ثروتمند انگليسي به سرعت از اين مد پيروي كردند و با ولخرجي تمام به تزيين درخت مي پرداختند . در سال هاي 1850اين تزيينات شامل عروسك ، لوازم خانه مينياتوري ، ساز هاي كوچك ، جواهر بدلي ،شمشير و تفنگ اسباب بازي ، ميوه و خوراكي بود.
بسياري از امريكاييهاي قرن نوزدهم درخت كريسمس را چيزي غريب مي دانستند و اولين درخت كريسمس در امريكا مربوط به سال 1830 است كه آنهم توسط ساكنان آلماني ايالت پنسيلوانيا به نمايش گذاشته شده بود.اين درخت براي جلب كمكهاي مردمي براي كليساي محلي برپا شده بود.در سال 1851 چنين درختي در محوطه خارجي يك كليسا برپا شد ولي وجود آن براي ساكنان اين منطقه بسيار توهين آميز و نوعي بازگشت به بت پرستي به شمار مي آمد و آنها خواستار جمع كردن تزيينات آن شدند.
در حدود سالهاي 1890 لوازم تزييني كريسمس از آلمان وارد مي شد و درخت كريسمس به تدريج در ايالات متحده محبوبيت يافت.جالب است كه اروپاييان از درختان كوچكي كه حدود 1 تا 1.5 متر طول داشتند استفاده مي كردند در حاليكه امريكاييان درختي را مي پسنديدند كه تا سقف خانه برسد.
در اوايل قرن بيستم امريكاييان درختان كريسمس را بيشتر با لوازم تزييني دست ساز خودشان تزيين مي كردند اما بخش هاي آلماني-امريكايي همچنان به استفاده از سيب بلوط گردو ادامه مي دادند.
كشف برق به ساخته شدن چراغ هاي كريسمس انجاميد و امكان درخشش را براي درختان فراهم آورد. پس از آن ديدن درختان كريسمس در ميدان شهر ها به يك منظره آشناي اين ايام مبدل شد و تمام ساختمانهاي مهم با بر پا كردن يك درخت به استقبال كريسمس مي رفتند
در تزيين درختان كريسمس اوليه ، به جاي مجسمه فرشته در نوك درخت ، از فيگور هاي پري هاي كوچك (به نشانه ارواح مهربان ) و يا زنگوله و شيپور (براي ترساندن ارواح شيطاني ) استفاده مي شد.
در لهستان درخت كريسمس با مجسمه هاي كوچك فرشته ، طاووس و پرندگان ديگر و تعداد بسيارزيادي ستاره پوشيده مي شد.در سوئد درختان را با تزيينات چوبي كه با رنگهاي درخشان رنگ آميزي شده اند و فيگور هاي كودك و حيوانات از جنس پوشال و كاه تزيين مي كنند. دانماركيها از پرچمهاي كوچك دانمارك و آويزهايي به شكل زنگوله ستاره قلب و دانه برف استفاده مي كنند.مسيحيان ژاپني بادبزنها و فانوسهاي كوچك را ترجيح مي دهند.
تزيين درخت در اوكراين بسيار جالب است.آنها حتما در تزيين درخت خود از عنكبوت و تار عنكبوت استفاده مي كنند و آنرا خوش يمن مي دانند زيرا بنا بر يك افسانه قديمي زني بي چيز كه هيچ وسيله اي براي تزيين درخت و شاد كردن فرزندان خود نداشت با غصه به خواب مي رود و هنگام طلوع خورشيد متوجه مي شود كه درخت كريسمس خانه اشبا تار عنكبوت پوشيده شده است و اين تارها با دميدن خورشيد به رشته هاي نقره مبدل شده اند.

پادماده يا ضدماده؛ سوختي متفاوت - بخش دوم و آخر: فضاپيماهاي آينده و ساختار موتور ماده - ضدماده


شايد در آينده اي نه چندان دور ، به جاي سوختهاي رايج امروزي ، ضدماده فضاپيماها را به پيش براند زيرا ضدماده قدرتمنترين پيشرانه شناخته شده در جهان است . تنها چند ميليگرم از ضدماده ميتواند نيروي لازم براي رساندن انسان به مريخ را فراهم كند!اين فضاپيماها همان فضاپيماي مفهومي هستند كه طرح اوليه آنها در ناسا تهيه شده است

۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

پادماده يا ضدماده؛ سوختي متفاوت - بخش اول: ضدماده و وارپ درايو چه هستند؟




ضدماده

احتمالا تاكنون شنيده ايد كه مقرون به صرفه ترين انرژي و قدرتمندترين سوخت جهان انرژي هسته اي است . ولي از اين به بعد اين تصور را كنار بگذاريد چون در آينده پادماده يا همان ضدماده جاي آنرا خواهد گرفت چون همانطور كه در ادامه خواهيد خواند كم حجم ترين و در عين حال قدرتمندترين انرژي ، همان انرژي ميباشد كه ضدماده بوجود مي آورد.

و در ادامه خواهيد خواند كه اين انرژي فوق العاده چگونه سوخت فضاپيماهاي آينده را تامين خواهد كرد و سفرهاي غيرممكن فضايي را ممكن خواهد ساخت.
در ابتدا بايد بدانيم ضد ماده چيست.

۱۳۸۹ آذر ۲۰, شنبه

يگانه


تو را چه بنامم و خشمت را چگونه ببينم؟
در امواج خروشان و سهمگين درياي طوفاني ، در غرش نابهنگام كوه هاي بلند يا تكانهاي شديد و ويرانگر زلزله؟

۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

آيا مي دانستيد ورزش ميتواند طول عمر را كاهش دهد؟!


ميدانيم كه تا حدود 30 دقيقه ورزش در روز آنهم ورزش معمولي ، خطر حمله قلبي و بيماري قند از نوع دوم را كاهش ميدهد . آنگاه در ميان 30 دقيقه و يك ساعت ورزش اضافي كه انجام ميشود هيچ تغييري بوجود نمي آورد يعني نه براي سلامتي مفيد است و نه ضرر و زياني براي بدن دارد ، اما با گذشتن از يكساعت ، ورزش شروع به نشان دادن زيانهاي خود ميكند.
در اينحالت خطر حمله قلبي و مغزي افزايش مي يابد ، ضمن آنكه خطرهاي جنبي هم وجود دارد . مثلا دويدن با سرعت زياد ، قابليت كنترل را كاهش ميدهد . در واقع تمرينات بدني بايد داراي محدوديتهايي باشند تا تُن و خواص بدن از ميان نرود.

۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

داستان يك مرد


سالها پيش در يكي از اعياد شكرگزاري خانواده اي با احساسي شوم از خواب برخاستند . آنان به جاي اينكه منتظر روزي خوش و شايسته سپاس باشند يكي از روزهاي تيره زندگي خود را انتظار ميكشيدند . فرشته اقبال با صدايي بلند و غيرمنتظره در خانه را كوفت . پسر خانواده در را گشود و مرد بلندقامتي با لباس نامرتب را در آستانه در ديد.

۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

در مورد روز عشق يا همان ولنتاين چه مي دانيد؟

ولنتاین اسم یک کشیش بود که در قرن اول میلادی در روم زندگی می کرد.
در آن زمان روم تحت سلطه پادشاهی جنگجو به نام کلادسیوس بود که میخواست سربازان برای حضور سپاهش در جنگ داوطلب شوند ولی مردها نمیخواستند بجگند، کلادسیوس این کمبود سرباز را ناشی از سستی مردها در ترک عشق می دانست، پس همه نامزدی ها و ازدواج ها را ممنوع اعلام کرد.
همانطور که گفته شد ولنتاین که در آن زمان یک کشیش بود با او به مبـارزه برخاست و عزم خود را جزم کرد تا زوج های جوان را به طور سری و مخفی به عقد هم درآورد.

۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

عكس هاي اتومبيل زيباي Cadillac Aera Concept




فوايد مطالعه در آب


ما انسانها معمولا براي مطالعه ، مكانهاي خاصي را در نظر ميگيريم و بيشتر هم شيوه هاي نشسته و يا خوابيده را براي اينكار ميپسنديم . اما يكي از بهترين حالتها براي مطالعه كه متاسفانه بشر آنرا فراموش كرده است همانا در آب ميباشد و آن هم بصورت درازكش.
ميخواهيد بدانيد چرا؟

۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

توبزرگي


دانه كوچك بود و كسي او را نميديد . سالهاي سال گذشته بود و او هنوز همان همان دانه كوچك بود.
دانه دلش ميخواست به چشم بيايد اما نميدانست چگونه . گاهي سوار باد ميشد و از جلوي چشمها ميگذشت . گاهي خودش را روي زمينه روشن برگها مي انداخت و گاهي فرياد ميزد و ميگفت: "من هستم ، من اينجا هستم ، تماشايم كنيد."
اما هيچكس جز پرنده هايي كه قصد خوردنش را داشتند يا حشره هايي كه به چشم آذوقه زمستان به او نگاه ميكردند ، به او توجه نميكرد.
دانه خسته بود از اين زندگي ، از اين همه گم بودن و كوچكي خسته بود . يكروز رو به خدا كرد و گفت:

۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

راز رسيدن


خدا گفت: زمين سردش است . چه كسي ميتواند زمين را گرم كند؟
ليلي گفت: من.
خدا شعله اي به او داد . ليلي شعله را روي سينه اش گذاشت.
سينه اش آتش گرفت . خدا لبخند زد . ليلي هم.
خدا گفت: شعله را خرج كن . زمينم را به آتش بكش.
ليلي خودش را به آتش كشيد . خدا سوختنش را تماشا كرد.
ليلي ميترسيد . ميترسيد آتشش تمام شود.
ليلي چيزي از خدا خواست . خدا اجابت كرد.