آگاهي از بروزرساني وبلاگ

براي دريافت آخرين مطالب ، ايميل خود را وارد كنيد (فراموش نكنيد كه بر روي لينك فعالسازي كه براي شما ايميل ميشود كليك كنيد!):

Powered by FeedBurner

۱۳۸۹ مهر ۱۴, چهارشنبه

پديده ماورايي خروج از بدن - بخش دوم و آخر



چه عاملي باعث تجربه خروج از بدن ميشود؟برخي از تجربه كنندگان مدعي اند كه به اراده خود از بدن خارج ميشوند . عده اي معتقدند كه ممكن است تجربه خروج از بدن در هر زماني واقع شود و هيچ راه مشخصي براي پيش بيني آن وجود ندارد . علي رغم اين اعتقادات ، دانشمندان سوئيسي ادعا كرده اند كه با كار گذاشتن چند الكترود در منطقه خاصي از مغز توانسته اند موجب فعال شدن تجربه خروج از بدن در فرد مورد آزمايش شوند.


نقش تروما در اين زمينه را هم كاملا محتمل تلقي ميكنند . قربانيان اقدامات جنايي و رهايي يافتگان از حوادث مرگبار ، گزارش داده اند كه در مرحله خاصي از مراحل وقوع حوادث ، به طور ناگهاني دچار حس بيرون آمدن از بدن خود شده اند . با اين حال گفته شده است كه شايد اين رويداد روشي ناخودآگاه براي مقابله با اثرات تروماست و نميتوان آنرا بعنوان يك تجربه واقعي خروج از بدن تلقي كرد . همچنين برخي اينگونه موارد را راه هايي دانسته اند كه طي آن ، جسم اختري فرد به وي كمك ميكند تا در اوقات ناآرامي و تكاپوي بي فايده ذهني و رواني ، خاموش و آرام باقي بماند.

"تجربه خروج از بدن" و "تجربه نزديك به مرگ"آيا تجربه خروج از بدن و تجربه نزديك به مرگ دو پديده مشابه اند؟ در واقع بايد گفت كه تجربه نزديك به مرگ يا Near Dead Experience يا به اختصار NDE نوعي پديده روحي است كه دقيقا قبل از مرگ شخص روي ميدهد . تجربه نزديك به مرگ به صورتهاي مختلفي واقع ميشود . گاهي ممكن است فرد در حال مرگ با كساني كه دوستشان ميدارد ارتباط برقرار كند . در برخي ديگر از موارد فرد بر بالين خود ظاهر ميشود و آنچه را كه بر جسم مادي وي روي ميدهد ، همانند ناظري خارجي مشاهده ميكند . و بالاخره ممكن است او نور بزرگ و درخشاني را ببيند كه وي را بسوي جايگاهي هدايت ميكند . ولي در مقابل OBE ميتواند براي هركس و در هر زمان اعم از حين مرگ يا غير از آن به وقوع بپيوندد.
در واقع وقوع همزمان OBE و NDE تنها هنگام تجربه نزديك به مرگ ميسر است.


قلمرو ناشناختهگفته ميشود كه تجربه خروج از بدن ، رويدادي دلپذير و آرامشبخش است . در اين هنگام احساسي عظيم و نيرومند از آسودگي ، رهايي و نوع جديدي از شادماني پيكر اختري فرد را در بر ميگيرد . با اين حال برخي از كساني كه OBE را تجربه كرده اند ، اغلب طي اين رويداد دچار حالت هراس شده اند . تشخيص اين مطلب كه شما در حال خروج از بدن هستيد ، براي حفظ آرامش امري ضروري است . گفته شده است كه در تجربه خروج از بدن ، انسان مسائل جديدي را درباره خود مي آموزد يا شواهد اموري خواهد بود كه در حالت عادي براي انسان هرگز امكانپذير نيست . براي مثال برخي از افراديكه چنين واقعه اي را تجربه كرده اند ، گزارش داده اند كه توانسته اند به سيارات يا مناطق ديگري از فضا سفر كنند.
تجربيات نشان داده است كه OBE ممكن است براي هركس ، صرفنظر از مذهب و اعتقادات وي روي دهد . برخي از متعصبان مذهبي احساس ميكنند كه تجربه خروج از بدن پديده اي شيطاني و منكر است . با اين حال مطلقا هيچ چيز قبيح و زشتي در اين باره وجود ندارد.

نكاتي جالب درباره تجربه خروج از بدن*** اصطلاح OBE را نخستين بار رابرت مونرو در سال 1971 ميلادي ارائه داد . هدف او اين بود كه تا حد امكان از كاربرد عبارات مبتني بر پيش داوري هاي غير علمي نظير برون فكني اختري يا Astra Projection و يا روح گردي يا Spirit Walking بپرهيزد.
*** كسانيكه دستخوش تجربه خروج از بدن ميشوند ، گاهي ادعا ميكنند ناظر جزئيات و حوادثي بوده اند كه تا پيش از اين وقايع هرگز چيزي درباره آنها نميدانسته اند . گفته شده است كه "توماس اديسون" براي دستيابي به راه حل مسائل و مشكلات مربوط به اختراعات خود متوسل به OBE ميشد . او براي ايجاد تجربه خروج از بدن از نوعي روش ارادي به نام "ذهن بيداربدن خفته" يا Mind Awake – Body Asleep استفاده ميكرد.
همچنين گفته اند كه نقاش مشهور قرن بيستم ، سالوادور دالي ، با استفاده از تكنيكي مشابه ، موضوعات عجيب و غريب تابلوهاي خود را در حين تجربه خروج از بدن بدست مي آورد و بر بوم ميكشيد.
*** طبق برآوردهاي آماري ، 10 درصد از كل انسانها در مقطعي از طول عمر خود حداقل يكبار ، دچار تجربه خروج از بدن ميشوند.
*** گاهي گزارش شده است كه وقوع OBE به دنبال رويت روياهاي واضح اتفاق افتاده است . درصد بزرگي از كساني كه در حالت خواب وارد OBE ميشوند ، پيش از عميق شدن خواب به اين حالت دچار شده اند . قرار گرفتن در اين حالت بواسطه عواملي نظير بيماري ، فشارهاي احساسي ، خستگي ناشي از كار زياد ، بيدار شدنهاي مكرر و امثال آنها بوده است . در بسياري از اين موارد ، افراد مورد مطالعه ادعا كرده اند كه با وجود احساس بيداري ، همچنان دچار حالت فلج عضلاني ناشي از خفگي بوده اند.
*** بسياري از كسانيكه به دنبال وقوع تروما دچار OBE شده اند ( نظير قربانيان حوادث رانندگي ) پس از نجات از مرگ توانسته اند جزئيات حيرت انگيزي را درباره وقايع حين نجات خود بيان كنند . درست مثل اينكه در كمال صحت همچون ناظري خارجي در صحنه حضور داشته و ناظر بر شرايط بوده اند . در اين حالت مشاهده خويشتن را در طي تجربه خروج از بدن اصطلاحا آتوسكوپي يا Autoscopy مينامند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر